Hvar - Reisverslag uit Hvar, Kroatië van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu Hvar - Reisverslag uit Hvar, Kroatië van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu

Hvar

Door: mook

30 Juni 2013 | Kroatië, Hvar

Goed geslapen en tijd voor een boottochtje. Helaas was er geen bagageruimte in mijn Hostel dus maar gegeokt dat mijn tas niet van de eerste verdieping weggehaald werd. Natuurlijk wist de staff ervan. Dit omdat ik vandaag van Split-Hvar-Split. De boottocht duurde 2 uur en raakte toch wel een beetje zeeziek. De omgegeving was prachtig. Bij aankomst op het eiland eerst wat boodschapjes gedaan. Het eerste echte dorpje was 2 km van de haven. Het eiland is echt wel veel groter dan verwacht. Dus besloten om een bepaalde tijd langs de kust te lopen om vervolgens dezelfde tijd terug te lopen. De boot ging immers om 20.00 weer terug naar het vaste land. In het dorpje waren leuke kraampjes en huizen. Het was een mooi en rustgevend eiland. Wel waren er wat toeristen, maar vooral rondom de bungelowparken. Ik dacht op gegeven moment. Ik heb toch veel tijd dus ik ging een klim maken. Bovenop de heuvel stond een kruis en dit was dus heilige grond stond op de bordjes. Toch wel 30 minuten genoten van het uitzicht en veel water gedronken. Op de weg terug naar de boot, heb ik een frisse duik genomen in zee.Heel weinig mensen die heltzelfde plan hadden. Echter in Kroatie zijn de meeste stranden Rot(s)stranden. Na een herlijke verkoeling wilde ik terugzwemmen, maar ik zwom tegen een rots aan (onderwater) en vervolgens geprikt door een beest/plant met stekels. Gevolg op het droge was> 2 open voeten en mn rechterhand vol met stekeltjes die ook dwars door me vingers waren gegaan. Na het uitbloeden terug op de boot. Na een klein pilsje en een warme douche ging ik richting het busstation om de Nachtbus te pakken naar Dubronik om vervolgens morgen door te reizen naar Bosnie Herzegovina.