High High - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu High High - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu

High High

Door: mook

04 Juli 2013 | Montenegro, Podgorica

Vandaag was de dag aangebroken. Ik ging met de bus naar Montenegro.
Eerst de bus pakken naar Oost Busstation van Sarajevo. Deze tocht was vrij makkelijk achteraf omdat ik goed geholpen werd door de chaffeur. Gelijk maar mijn kaartje gekocht en de reis kon beginnen. Er stapte echt de gekste mensen in onderweg. De wegen waren heel erg gevaarlijk zonder vangrail en tegenliggers moest je niet tegenkomen. De grenscontrole ging heel soepel. Eenmaal in Montenegro was het gelijk een ander land. Hogere bergen en bredere wegen(EU). Gelukkig kon ik mijn meegenomen euros ook uitgeven in dit land. Om 21.00 was in in Podgorica. De hoofdstad van... De straten werden niet aangegeven. Dus naar een warmbroodje en wat rondvraag toch maar de taxi gepakt. Eenmaal bij het hostel was het al vol. En nu? Gelukkig werd ik doorverwezen naar een Hostel totaal onzichtbaar. Op een gegeven moment was ik in de buurt en stapte er een vrouw op me af. Geen Andere taal, maar ze snapte wel dat ik een ruimte zocht. En gelukt. Na heel wat informatie van de receptieknaap was het tijd om te gaan slapen. Dat gaat wel lukken met muggenvangers voor de ramen. En ik was de enig in de kamer. De andere kamer zat een Finse gast.