Land/geen Land - Reisverslag uit Priština, Bosnië en Herzegovina van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu Land/geen Land - Reisverslag uit Priština, Bosnië en Herzegovina van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu

Land/geen Land

Door: mook

08 Juli 2013 | Bosnië en Herzegovina, Priština

De nachtrit was verschrikkelijk. Er stond alleen maar typische muziek op en iedereen was half bezopen bezig. De wegen werden ook steeds slechter. Gelukkig waren er heel weinig autos op de weg. Maar door het belachelijk rijden van de chaffeur was ik half uur eerder in de hoofdstad van Kosovo. Gelukkig was het al licht en kon ik vrij makkelijk om me heen kijken. Ik kwam onderweg natuurlijk eerste weer van de bedelende taxigasten tegen. Toen ik die horde had overwonnen vroeg ik het Duits een local man naar het centrum. Eenmaal in het centrum stond er wederom een Turkse Moskee. Hostel snel gevonden, maar het was 6.00 s morgens. Dus nog heel ff de stad in. Om half acht weer geprobeerd, maar de deur werd open gedaan door een dronken Indier. Ik kon gelijk me bed in, dat was mooi omdat ik niet veel had geslapen in de bus. Toen ik wakker werd nog wat Fifa gespeeld met een Engelse gast.
De stad is heel vuil, maar er staan wat rare gebouwen. Na een lekkere maaltijd nog een biertje gedronken met de indier en Engelsen. Snel naar bed, want morgen pak ik trein naar Macedonie