Nederdonie - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu Nederdonie - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Yugoslavia2013Mook - WaarBenJij.nu

Nederdonie

Door: mook

09 Juli 2013 | Macedonië, Ohrid

Vroeg opgestaan om de super oude trein te pakken naar Macedonie. Het laatste land van voormalig Joegoslavie. De trein naar de grens was prima. Bij de grens moest ik wisselen van trein en een kaartje kopen in de trein. De trein in Macedonie was verschrikkelijk smerig. Eenmaal in skopje aangekomen gelijk de bus gepakt naar Ohrid. Skopje was trouwens wel groter dan verwacht. Maar als het station naar de bus staat is het prima. De rit duurde wel 3 uur en ging over redelijk slechte wegen. De enige snelweg in het land waren tolwegen. Het eerste beeld was het wel een armer land dan Kosovo. Er stonden ook bedelaars op de snelweg bij de tolpoortjes. Ohrid is mooi en rustig kustplaatsje. Al hoor je om elke hoek Nederlanders. Er schijnt hier een all inclusive vakantie naartoe te boeken is. Het is een klein plaatsje. Al kan je wel makkelijk verdwalen als je eenmaal omhoog gaat met geen straatnaambordjes. Gelukkig het vriendelijke Hostel gevonden. Het uitzicht vanaf het terras was super! Na wat rust de stad verkennen. Wederom veel Hollanders. Het kasteel en de omliggende gebouwen zijn schitterend en wederom met mooi uitzicht over het meer. Het Oude Centrum bestaat natuurlijk uit Moskeeen en veel Turkse tentjes. Na een heerlijk spaghetti maaltijd van onze Franse wereldreiziger voor 1 euro was het tijd om nog een biertje te pakken en lekker wat rust in bed te pakken.